25 augusti 2011

Photo Mania



Som nybörjare på detta med PS Elements, förlitar jag mig på
bildbehandla samt moderskeppet.se.

Trots alla dessa instruktiva videos och texter är det mycket som undgår mig.
(Ibland tror jag på allvar att det är buggar i programmet...)

Bara en liten bakgrund. Denna ovan gjorde jag med hjälp av en instruktionsvideo från bildbehandla.
Blev superfrustrerad av att jag inte kunde göra stegen exakt som de beskrevs.
Hur jag skulle göra istället tog mig en stund att klura ut. 
Antar att det är ett vanligt problem när man sitter med olika verisioner av samma program.
Därför orkade(!) jag inte göra om markeringen av hästen, när jag till slut hade koll på alla steg.
Hästen är slarvmarkerad här och där....

Blev jag nöjd? Oh ja, målet är att lära sig, så just nu är jag glad när det blir ett resultat.









3 kommentarer:

  1. Den typen av bakgrund laborerar jag med då och då. Tycker det är himla spännande att se vilka effekter det blir.
    Du har lyckats bra med din bild - visst är det kul att leka i PS :)

    SvaraRadera
  2. Häftigt med linjerna. Jag tycker det är jättesvårt med markering. Tror att jag är alldeles för skakig på handen för att få till det riktigt bra.

    SvaraRadera