6 oktober 2013

HelgBilden: Oh, the Joy...

Förra veckan handlade mitt inlägg om en helgvana, frukostBrunchen. 
Denna vecka får jag viga åt min glada, pigga och strålande bulldogdam. På helgen får hon sova så länge hon vill(!). Ja hon är en sjusovare som avskyr att gå upp om morgonen. Vardagen med jobb och annat innebär därför att hunden får dras upp, puttas på och tvingas ut. Helgerna däremot, då är hon precis likadan. Hon går upp och vill gå och lägga sig i soffan istället... 
Det där med koppel och grejor, njäe. Kanske inte idag..?

Koppel på morgonen anses mest som ett tortyrmedel, klockan är ju bara tio. 
Herregud, stressa ner liksom.
Mitt på dagen promenaden är mer hennes grej. Då är hon glad i att gå ut, om det inte regnar eller blåser för mycket (nackdelen med en kort svans..).

  Denna helgmorgonen dokumenterade jag  min morgonpigga bullie. 
Gladast i stan liksom. Energierna bara strålar ut. Just den här morgonen fick jag hämta henne tre gånger innan hon fattade att, ut det skulle vi. Vi har ju bara gjort detta varje morgon i i tre år. 


Mitt på dagen promenaden bidde en bilutflykt. Bara att köra lite och se vart vi hamnade. 
Vi fann lite får. 


Lördagen ägnades åt stillhetsjakt, veckans fototrisstema. 
Denna bild ratades, lite för färgfull för min tanke kring stillhet.


Lyckades få en hel del stenbilder i min stillhetsjakt.
Tja det var min helg det.

6 kommentarer:

  1. Jag blir så glad när jag läser om din bulldogsdam!! Ha dé! Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Hon verkar ha en skön attityd din hund :) gillar hon bättre att ta en tur med bilen än en promenad?

    SvaraRadera
  3. Ha ha, vilken personlighet :) Fina foton. Och hon skulle ju också passa in på temat stillhet...

    SvaraRadera
  4. Vilken fin hund du har. Tack för en fin presentation av din helg.

    SvaraRadera
  5. Det var en fin helg fångad i fina bilder! Åh vad jag gillar din bulldoggdam... maken till personliga och trevliga hundar får man leta efter :) Har varit ägare till en underbar bulle, så jag känner igen det där med morgontrötthet och oviljan till dåligt väder...

    SvaraRadera
  6. I love that image of the birch leaves against the stream!!! Peaceful!! Your beautiful girl really does not want to go out!! Does she cheer up any when she gets out the door? Or does that have to wait till you are coming home again?

    SvaraRadera