16 maj 2015

FotoTriss: Svartvit - Black & White

Förra veckan var det moln som var temat. Jag kom aldrig så långt: Blåbärsrisen var överfulla med humlor, bin och getingar. Samt fotografen då, måste ju passa på att testa få till en riktigt bra bild! Som jag svor över snabba insekter, slö kamera, att djuren aldrig satte sig där det passade mig bäst..! Fullt minneskort och en känsla av nästan, bara nästan att jag fick till det.

Last week I was planning to shoot clouds for the photo triplet, but ended up in the blueberry land instead.  Frustrating and difficult. I left with a felling of almost, I almost had the pics I wanted...

Tuesdays Photo Challenge

 Nu vet jag att humlor lika ofta klättrar över till nästa lilla blomma eller bara tappat taget för att falla till grenen nedanför. Energibesparing tror jag att det kallas. Smidigt ser det inte ut att vara..!

It was fun to watch the bumblebee climb from flower to flower tough.


Ibland fick jag fota stillastående blåbärsris. Bra för frustrationen och självkänslan...
Nåt att lyckas med liksom.

Some pics of the blueberries, they didn't move. Something for the self esteem! 
I managed that pic atleast...


En annan svårighet var annars att ta sig fram utan att råka trampa på når av de små ludna djuren.
De var verkligen överallt. På de ställen där getingarna huserade valde jag ett visst säkerhetsavstånd. Det gjorde nog humlorna och bien också. Hände aldrig att de valde samma planta!

Moving along was quite a challenge, it was small insects all over the place!

9 kommentarer:

  1. Halloj!
    Tålamodskrävande är det att fota insekter hihi. Men du bjuder på ett
    härligt inlägg och fina s/v bilder :O)

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder! Humlan väldigt snyggt fångad!

    SvaraRadera
  3. Superfina bilder! Jättefint trissat!

    SvaraRadera
  4. Jättefina näravarande bilder.

    Ha en fin fortsättning på den här dagen.

    Hejsvejs!

    SvaraRadera
  5. Absolut värt både väntan och möda! Jättefina bilder, humlan gör sig så härligt bra även som svartvit. :)
    Berit E

    SvaraRadera
  6. En tilltalande och vacker triss.

    SvaraRadera
  7. Helt klart värt mödan och "besväret" fint trissat.
    /stina

    SvaraRadera
  8. Vackra bilder där ettan är favoriten

    SvaraRadera