13 juni 2011

Hur en clubsandwich blir till...

Jag lagar inte mat! Köket är inte mitt område, utan makens.
Men på senare tid har jag börjat fundera över matlagning.
Kanske finns det något som jag borde kunna laga till?
Kanske finns det nåt som jag kan tycka känns kul och kreativt att åstadkomma?
Väl där insåg jag att, för att komma nånstans är, det bara att sätta igång.
Det värsta som kan hända är ju att matlagning fortfarande inte är min grej?!
Börja enkelt tänkte jag: Club-sandwich är ju gott?!
Ett allmänt tips annars är att annandag pingst, när allt är stängt och helgledigt, kanske inte är den bästa dagen att sätta igång på.
Därför fick jag inte tag på rödlök eller vanlig majonnäs i den jouröppna butiken.
Kyckling och bacon fanns.
Gjorde en ljum poptatissallad till...
Mackorna klara!
Hela upplägget!
Blev det gott? Dottern sa efter två tuggor att:
-Mamma, detta måste vi äta oftare!
Tro mig, mitt mål är att lära mig recepten till de sitter i ryggraden...
Kanske vill dotra inte äta club vid det laget?!

1 kommentar:

  1. tack för peppande kommentar på min blogg :-) Det är såklart jobbigt att gå de mornar han är ledsen men som du säger känns det naturligt och jag vet ju att han har roligt och är trygg på föris! :-)

    Maten ser himlans smarrig ut!

    SvaraRadera